Bandırma’da “Bilim Kafe” Etkinliği: Air-Fryer Kullanımında “Altın Sarısı” Uyarısı
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi (BANÜ) tarafından düzenlenen Bilim Kafe etkinlikleri kapsamında Bandırma Cumhuriyet Meydanı’nda düzenlenen programda , son yılların popüler mutfak aleti air-fryer kullanımı ve gıda güvenliği masaya yatırıldı.
BANDIRMA – Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Bilim İletişimi Ofisi ile Sağlık Bilimleri Fakültesi iş birliğiyle “Kızartmalık Lezzetin Görünmeyen Yüzü: Air-Fryer ve Gıda Güvenliği” konulu bir etkinlik gerçekleştirildi. Bandırma Cumhuriyet Meydanı’nda açık havada düzenlenen programa BANÜ Rektörü Prof. Dr. İsmail Boz ve eşi Sibel Boz, üniversitenin akademik ve idari personeli, öğrenciler ile çok sayıda Bandırmalı vatandaş katıldı.
Moderatörlüğünü Kurumsal İletişim ve Bilim İletişimi Ofisi Koordinatörü Öğr. Gör. Muhammet Yörübulut’un üstlendiği etkinlikte, Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Kübra Damla Ekenci konuşmacı olarak yer aldı.
“Altın Sarısı Rengi Aldığında Pişirmeyi Bitirin”
Dr. Öğr. Üyesi Kübra Damla Ekenci, geleneksel kızartma yöntemleri ile son yıllarda mutfaklarda yaygınlaşan air-fryer teknolojisini karşılaştırdı. Pişirme sırasında gıdalarda ortaya çıkabilen istenmeyen kimyasal risklere dikkat çeken Ekenci, bu riskleri azaltmak için uygun süre ve doğru sıcaklık kullanımının kritik önem taşıdığını belirtti. Kızartma işlemlerinde aşırı pişirmeden kesinlikle kaçınılması gerektiğini vurgulayan Ekenci, “Besinlerin altın sarısı rengini aldığı noktada pişirme işleminin sonlandırılması en sağlıklı tercihtir” dedi.
Atık Yağlar İçin İklim Krizi Uyarısı
Konuşmasında iklim krizine ve çevresel sürdürülebilirliğe de değinen Ekenci, evlerde kullanılan kızartma yağlarının kesinlikle lavabolara dökülmemesi gerektiğinin altını çizdi. Atık yağların çevreye ve su kaynaklarına telafisi zor zararlar verdiğini hatırlatan Ekenci, bu yağların biriktirilerek uygun toplama noktalarına teslim edilmesi çağrısında bulundu.
Vatandaşların sorularının yanıtlanmasıyla devam eden etkinliğin sonunda, BANÜ Rektörü Prof. Dr. İsmail Boz tarafından Dr. Öğr. Üyesi Kübra Damla Ekenci’ye teşekkür belgesi takdim edildi. Program, günün anısına çekilen hatıra fotoğrafıyla son buldu.

23.06.2026 Bandırma Gerçek-Edit: Berkan Kozan