Balıkesir Büyükşehir Başkanı Edip Uğur 3 Yıllık İcraat ve Projelerini Anlattı

BALIKESİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI  DÜZENLEDİĞİ BASIN TOPLANTISINDA  BANDIRMA PROJELERİNİ AÇIKLADI VE ÜÇ YILLIK İCRAATLARINI DEĞERLENDİRDİ

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Edip Uğur geçen 3 yıllık icraatlarını Balıkesir de yaptığı basın toplantısıyla açıkladı.30 Mart yerel seçimleri ile birlikte Balıkesir Belediyesi'nin büyükşehir statüsüne geçtiğini hatırlatan Uğur, geride kalan 3 yıllık süreçte kente büyük yatırımlar kazandırdıklarını bundan sonraki süreçte de kazandırmaya devam edeceklerini belirtti.

Edip Uğur “ Geçen 3 sene zarfında yapılanma sürecimizi tamamladık. Meyve ve Sebze halleri, Balık halleri, Su ve Kanalizasyon idareleri, Mezbahalar Büyükşehir’ e geçti. Bu süreç kolay almadı. Şimdi Balıkesir’i Türkiye’ de cazibe merkezi haline getiriyoruz. Sanayiciler bizim bölgemizi tercih ediyorlar. Bizde çevreyi kirletmeyen yatırımcıları bölgemize davet ediyoruz” dedi.

Balıkesir’in 20 ilçesi, 1130 mahallesinde 18 bin km2’lik yüzölçümü ve 290 km’ye varan sahil bandıyla kışın 1 milyon 200 bin, yazın ise 3 milyon 500 bin kişiye hizmet ediyoruz diyen Balıkesir Büyükşehir Başkanı Edip Uğur “ Belediyemiz bünyesinde çalıştırdığımız 6 bin personeli ile Balıkesir’in en büyük kurumu oldu. Büyükşehir BASKİ kanalıyla 15 bin km. içme suyu ve kanalizasyon hattının bakımını yaparken, 3 senede 1022 km yeri hatları devreye soktuk “ dedi

Balıkesir Büyükşehir Belediye Meclis salonunda yapılan 3. Yıl Tanıtım ve Bilgilendirme Toplantısı"nda konuşan Uğur, Balıkesir''de biten, yapılan ve yapılması planlanan projelerin diğer illere örnek olduğunu söyledi.2 saat süren  toplantısıda Bandırma ile ilgili projeleri ve tamamlanmış yatırımları da anlatan Başkan Uğur :Başkan Uğur bir  yandan çevre yatırımlarını yaparken diğer yandan da ulaşım yatırımlarına büyük önem verdiklerini söyledi. Uğur, göreve geldiklerinde Balıkesir'de 6 bin kilometre yol bulunduğunu, geride kalan 3 yıllık dönemde belediye ekiplerinin gece gündüz demeden, Karayolları Genel Müdürlüğü gibi çalışarak bu yollara ilave olarak 2 bin 500 kilometre yol yaptıklarını söyledi. Gelecek nesillere temiz bir çevre bırakmak için özveri ile çalıştıklarını belirten Uğur; Balıkesir'in en önemli turizm merkezlerinden birisi olan Ayvalık'ta da çevre yatırımlarına imza attıklarını vurguladı

Bandırma’yı vizyon şehri yapacaklarını söyleyerek konuşmasına devam eden Uğur ” Bandırma’da derin deniz deşarj borusu tam sahil bandının önünde patlamıştı. Kanalizasyon kıyıya yakın mesafeden denize akıyordu. Yeni hat ile şimdi kanalizasyon 1 km. uzağa akıyor. En kısa sürede Bandırma için arıtma tesislerini yapıyoruz. 2018 yılında temeli atılacak olan arıtma için 120 milyon liralık AB fonları kullanılacak.3.5 km’lik su hattı ile 25 bin su abonesi HACIYUSUF ve PAŞABAYIR Mahallesi Bandırma da temiz su kullanacak. Bereketli, Şirinçavuş, Aksakal ve Külefli Mahallelerine Arsenik arıtma sistemli çeşmeler yaptık. Vatandaşlarımız bu çeşmelerden arsenikli değil temiz su içiyorlar. Misakça Mahallesinde bir süre önce yanan Camimizi şadırvanıyla beraber tekrar inşa ediyoruz.

Şirinçavuş’ da yapılması planlanan Liman projesi devam ediyor. Rotterdam Limanı ile çalışmamız kuşkusuz şart değil. Biz ara vermeden 1/1000 ölçekli vaziyet planı, Dalga Etütleri ve rıhtım yapı projeleri çalışmalarına devam ediyoruz. Yine Bandırma’ya dev bir proje getiriyoruz. Eski Ordonat arazisine mimari tema parkı yapıyoruz. Bununla ilgili proje yarışmamızı tamamladık. Birinciliği Türk İspanyol ortaklığı kazandı. Dünya’ da herkesin gelip görmek isteyeceği bir parkı Bandırma’ya kazandıracağız. OSB çalışmaları çerçevesin de Bandırma’ya kazandırılan yeni Organize Sanayi Bölgesine 15 milyon dolarlık yatırım gelecek.

Bandırma’da yaşanan çöp depolama sorununu da çözüyoruz. Burada Vahşi depolama sistemi ile toplanan çöpleri Aktarma İstasyonu projesi ile Balıkesir’ e taşıyacağız. Bandırma Balıkesir arasına otobüs hattı koyarak ilçelerimizi Balıkesir’e bağlıyoruz. Haşerelerle mücadele çerçevesinde sinek ilaçlamalarına devam ediyoruz. İtfaiyeleri güçlendirme projesiyle Bandırma’ya 3 milyon liraya 45 metre merdiveni olan araç kazandırdık. Bütün ilçelerle beraber Bandırmadaki okullara Basketbol, Valeybol, Futbol topları verdik. Amatör takımlara forma ve eşofman yardımlarımız devam ediyor.

Bandırma’da uçuş konisi çalışmalarıyla, uçakların kalkış ve iniş rotaları belirlenecek. Bölgemizdeki fay hatları incelenerek hangilerinin aktif oldukları tespit ediliyor. Bandırma Gar Otel restorasyonuna başladık. Aslına uygun bir şekilde onarıyoruz. Bandırma’ da yaşanan otopark sıkıntısını aşma adına katlı otoparklar yapılacaktır  diyen Başkan Uğur, ulaşım alanında yaptıkları çalışmalar içinde, "Ayda 1 milyon yolcu taşıyoruz. Bunun içinde kara, deniz taşımacılığı çok önde. İlimizde hava ve demiryolu taşımacılığı da mevcut. İlçelere otobüs seferleri koyuyoruz. Tabi bunu yaparken o ilçenin durumu ve isteğine göre hareket ediyoruz. Çünkü yolcu taşımacılığından ekmek yiyen çok vatandaşımız var." dedi.

Bandırma’nın ana caddeleri bizim sorumluluğumuza geçti, yolların durumunu iyi biliyoruz. Kaldırımlar da dahil olmak üzere bütün an caddeleri baştan aşağı yenileceğiz. Eylül ayından itibaren de BALPARK Bandırma’da olmaya başlayacak. Balıkesir’e büyük bir hayvan barınağı yaptık. Bandırma Belediyesi şehirdeki sokak hayvanlarını Balıkesir’e getirebilir. Sayı olarak da bir sınırlamamız olmaz”açıklamalarında bulunan  Başkan Edip Uğur  sözlerinin sonunda Biz projelerimiz ile Balıkesir''i geleceğe hazırlıyoruz. Bütün çabamız çocuklarımızın gelecekte daha iyi bir Balıkesir'de yaşamasını sağlamak  olduğunu belirtti..